woensdag 5 juni 2013

zoete pommetjes..

Ons moestuintje begint aardig vorm te krijgen.
De mais en boontjes zijn gezaaid, de tomaat en courgette staan in potjes, met een plastic fles erop want de slakken eten echt alles!! De artisjokkenplanten heb ik gewoon op de markt gekocht en met een lading as er om heen (ook tegen slakken..) hoop ik dat ze het deze keer wel doen!!
Verder heb ik een enorme lading gladiolen in de wei gepoot, net als een veld (iets groter dan vorig jaar) vol aardappels!! Ja, ik ben helemaal op de zomer voorbereid....
Als nu al de zonnebloemen ook nog opkomen, ben ik helemaal gelukkig!
Wat dat met deze zoete aardappels te maken heeft: die mag rustig groeien in een glas op de tafel. Tot er genoeg wortels zijn om hem in de aarde te zetten en dan maar hopen dat ik een veld vol zoete pommetjes krijg, want die vind ik zo lekker!!!

7 opmerkingen:

wilma oud zei

Grappig, ik ben benieuwd of die aardappel het goed doen? Groetjes Wilma

wilma oud zei

gaat doen bedoel ik, sorry voor de fout.

Sis Voorn zei

Leuk eigen aardappels, het zijn net babytjes die aan een navelstreng hangen...evt. wat ver gezocht, maar iemand die van aardappels telen houd snapt het wel ;-)

Lida zei

Meis wat ben je druk, maar wel genieten zo lekker met je handen in de aarde wroeten terwijl eindelijk de zon schijnt! Succes met de oogst, groetjes
Lida

Mon jardin en ik zei

Dat klinkt helemaal zomer! En nu hopen op zon en net genoeg regen. Spannend die zoete aardappel.
Anje

Evelyne zei

Ben benieuwd of de zoete aardappel het gaat doen.
leuk om te proberen!

Fijne week en groetjes, Evelyne

Our photos zei

Leuk een eigen moestuintje te hebben en veel succes met je
zoete aardappelen!