donderdag 17 mei 2012

franse brocante's

Ik kan hele boekdelen schrijven over mijn zondagse bezoekjes aan rommelmarkten. Het is het allerleukste uitje op, het verder nog al rustige, franse platteland.
Ik zal eerlijk zijn, al op donderdag kijk ik in het plaatselijke krantje, waar ik zondags naar toe kan gaan. Soms plan ik een route langs meerdere brocante's (oh heerlijk, heerlijk, vooral als ik mijn lief zo gek krijg om mee te gaan..) .
In de loop der jaren ben ik wel kritischer geworden wb mijn aankopen, die over het algemeen uit oud textiel of serviesgoed bestaat.
Ik kan vallen voor een oude schaal, maar ik wil er niet te veel geld aan uitgeven.  Dat lukt nog steeds aardig in onze omgeving (de Haute Sâone of zoals ik steeds zeg: bij Langres 40 km naar links....


7 opmerkingen:

Mon jardin en ik zei

Je bent beslist niet de enige die van brocante naar brocante gaat. Het eerste dat we doen als we weer hier komen is naar de info in Lapalisse om het boekje met ,bijna, alle brocantes van het jaar op te halen.De zondag is dan ook meestal brocante dag als er tenminste niet iets speciaals is in het dorp of de omgeving.
Wat leuk dat we even in je huis mee mochten kijken.
Hoop voor jou en voor mezelf dat het eindelijk eens wat warmer gaat worden.Geniet .
Anje

Ans zei

Dat servies,met het mooie groene kleurtje aan de binnenkant.
Echt heel mooi.

Groetjes Ans

sylvia zei

lijkt me geweldig: van brocante naar brocante!!!
wat een luxe, heerlijk!!!

Lida zei

Heerlijk hè, dat neuzen tussen die spulletjes, ik hou er ook zo van en kom bijna nooit met lege handen thuis! Die terrine vind ik beeldschoon, die in het voorjaar gevuld met blauwe druifjes, WOW!
Succes bij het snuffelen en veel plezier van deze gave spulletjes,
Lida

Ann zei

I just adore the first picture of the ruby and green cup/saucer.

Nicole Orriëns zei

Ik kan me dat helemaal voorstellen. Ik snuffel ook graag op markten en in kringloopwinkels, en ben vooral dol op kitscherige kopjes met bloemen.

Huisvlijt

mieke zei

Leuk ja, brocantes.
Die schaal met het blauwe motief mooooooooi.