donderdag 16 augustus 2012

taartjes

Eclairs, millefeuile, tartelette aux framboise, eigenlijk vind ik alle franse gebakjes heerlijk!
Als s'morgens de bakker langs komt, kijk ik als eerste naar wat hij voor ons heeft gebakken, ja brood, natuurlijk, maar wat dacht je van deze heerlijke eclairs...
Meestal hebben wij dan al een uurtje in de tuin gewerkt. dus de koffie met iets zoets komt als geroepen!
In het dichtstbijzijnde stadje zijn 2 patisserië's, er wonen helemaal niet zoveel mensen, maar deze winkels worden altijd druk bezocht. De taartjes worden als een kostbaar geschenk in een mooi doosje verpakt, er gaat zelfs een strik erom heen.... en terecht! Mmmmmm, ik verlang er nu al weer naar...
http://player.vimeo.com/video/41367959 (klik op de link voor een bezoek aan de patisserie)




7 opmerkingen:

josé zei

Ik heb het filmpje bekeken heerlijk !!

Geniet van het FRANSE land.

Liefs José

Ans zei

Het ziet er verrukkelijk uit.

Groetjes Ans

La Maison zei

Wat heerlijk een bakker die zoveel lekkers bij zich heeft. Onze bakker heeft behalve brood, niets om je vingers bij af te likken.
Maar àls ik dan bij een lekkere bakker kom, tja, dan kan ik niet kiezen;)
Het filmpje is heel smakelijk!!

Een lekker weekend
Hermine

Monica zei

hmm... lekker..... zo wil je wel dat het altijd koffietijd is :-)

mieke zei

Hhhhmmm heerlijk, ja zeker die bakkers hebben zóooooonnn lekker ' spul ' . Leuk filmpje.

sylvia zei

het water loopt me door de mond, wat een zalige dingen!!
maar niet echt 'taille' vriendelijk........haha
groetjes, Sylvia

Evelyne zei

O, wat lux dat de bakker langs komt.
Ik moet er 40 minuten voor heen en terug.
Maar inderdaad wat maken ze hier een prachtige gebakjes.
Ze zijn de verpakking meer dan waard!
Fijne week verder en groetjes, Evelyne