donderdag 6 september 2012

opruimen...

Vandaag weer terug gekomen van een week frans platteland. Heerlijk was het en dat met een verrukkelijk zonnetje erbij.
Heerlijk, want er moest veel geruimd worden in de tuin. Alle stokrozen (inderdaad 3 meter hoog gegroeid..) moesten afgeknipt en de restjes mochten nog even mooi zijn in de verzameling flesjes.
Al deze flesjes zijn erfenissen van het huis.
In alle hoeken en gaten vonden wij achterblijfsels van de vorige bewoners. Deze inktpotjes vind ik zo mooi, de kleur maar ook het randje waar je je pennetje op kon neer leggen. Wat is het toch lang geleden dat deze inkpotten werden gebruikt....
Maar er moest worden opgeruimd...
Uit alle hoeken en gaten verzamelde ik mijn lantarens, ze mogen nu binnen branden. Het is nog geen herfst, de temperatuur is daar gelukkig ook nog niet naar, maar het voelt wel goed om de tuin nu alvast op te ruimen.
Het huis is ook aangepakt, zelfs mijn kannetjes verzameling is spinrag vrij gemaakt. Dit is mijn laatste aanwinst, gekregen van mijn zusje toen wij samen een rommelmarkt onveilig maakten.
Ja, het was een geweldige zomer en nu volgt een heerlijke herfst.....

7 opmerkingen:

Ans zei

Wat een mooi kannetje is dat.
Trouwens de andere spulletjes ook.
En ja,de zomer loopt weer ten einde,maar de herfst is ook prachtig met al zijn mooie kleuren.

Groetjes Ans

Supergoof zei

Heerlijk hè, de herfst die er aan komt.
Het geeft, denk ik, wel een rustig gevoel dat de tuin al klaar is.
Fijne dag in 't Nederlandse land!

Trudy zei

Mooie aanwinst, dat laatste kannetje! Heerlijk hè, zo'n huis waar van alles in te vinden is. Bij ons was het niet anders... de schuren waren nog niet opgeruimd toen wij het huis kochten van een dame van 75. Geeft niet hoor, zeiden wij met ons beste pokerface, dat doen we graag voor U : ) Het was zo leuk de eerste tijd... van zinken emmers, teilen en bloempotten tot simpele huishoudelijke emaille spulletjes. Heerlijk zulke schatkamers! Jouw vondst is ook mooi zeg. En dan samen met de stokrozen vormt het een perfect plaatje!!

Monica zei

Je hebt er weer leuke stilleventjes van gemaakt en... alles spinragvrij!? oef, dan heb je heel hard gewerkt, voor mij duurt het nog een maandje, dan kan ik hier ook aan de slag, groetjes

sylvia zei

heerlijk hoor, dat je zomaar van het ene huis naar het andere kunt: geniet nog maar lekker van het mooie weer: hier en daar!!
groetjes, Sylvia

Mon jardin en ik zei

Wat een heerlijke vondsten in jullie huis.En ook dat kannetje is een snoes. Bij ons was niet veel moois maar héééél veel (echt) vieze troep.Wij zijn ook weer in nederland . Even wennen na 5 maanden.Maar de franse tuin is opgeruimd. Dit keer met hulp van een tuinman.Geeft een supergoed gevoel.Geniet van het mooie weer.
Fijn weekend
Anje

betty prins zei

@Anje, ja 5 maanden is een lange tijd, wat zal je moeten wennen aan het 'hollandse'
Ik ben even genezen van de tuinman, wij doen het liever op onze eigen 'jan boeren fluitjes'