zondag 18 november 2012

goudgeel is de herfst...

Al weer een week of 6 zijn wij 'hier' en probeer ik niet te veel na te denken over ons franse dorp.
Op druilerige dagen heb ik niet zo veel heimwee naar 'daar', ik weet hoe kil ons franse huis dan kan zijn, maar met van die stralende herfstdagen, zoals vandaag, dan zie ik het dorp op de heuvel scherp voor mij.
De bomen in alle kleuren, van diep donker rood, via oranje naar goudgeel!
Wat kan de herfst mooi zijn, net voordat alle bladeren neer gedwaald zijn. Nog even en dan zijn de bomen kaal en is de herinnering aan de zomer helemaal voorbij. Maar nu nog even niet!
Fietsend door de stad, ben ik even gestopt om deze foto's te maken. En ook al geeft de foto niet helemaal weer wat ik zag, het licht dat door de bomen werd gefilterd, de foto laat zien dat de herfst hier ook erg mooi is!

6 opmerkingen:

Ans zei

Ja,wat is de herfst toch schitterend hé.
Al die warme kleuren,de nevelslierten over de weilanden...echt prachtig.

Groetjes Ans

Lida zei

Ik wandelde van de week met Tara over een tapijt van goudgeel en oranje bladeren en werd verwarmd door de herfstzon en genoot, net als jij van deze schitterende boom! Helaas de laatste bomen beginnen nu ook hun blad te verliezen, maar de winter kan ook schitterende plaatjes geven!
Geniet van de kleine dingen! Groetjes
lida

Trudy zei

't Is prachtig momenteel buiten. Vanmiddag hebben we er nog even volop van genoten!

Mon jardin en ik zei

Voel helemaal met je mee.Wat ik ook zo heerlijk vind in ons franse dorp is de geur van de houtkachels die dan over het dorp ligt.
gelukkig kunnen we hier ook genieten van al het moois dat de natuur ons biedt.
Fijne nieuwe week.
Anje

Evelyne zei

Ja , je hebt gelijk de herfst is ook zo mooi. Het lijkt wel Indian Summer als je over de heuvels kijkt en dan de wingerd die door de bomen slingert en als daar de zon op schijnt is het blad vuurrood!
Het is een sprookje!
Gelukkig is het is Nederland ook mooi!

lieve groetjes, Evelyne

josé zei

Vandaag is het nat en grauw, maar jij kan nog lekker weg dromen.

Geniet van het weekend, met lekker veel steekjes. José