maandag 8 april 2013

als alles goed gaat...

Wil je weten hoe een echt voorjaar er bij ons uit ziet: de bloesem van de perzik en appelbomen komen uit, de bloemetjes aan de kersenboom en de kweepeer (die altijd het laatste bloeit) stelen de show!
Ik weet niet hoe het dit keer zal gaan, misschien wel helemaal geen fruit dit jaar, het heeft zo hard nog gevroren begin april.
Het is 'nog nooit' zo koud geweest, hoorden wij.

Maar ik heb er zo'n zin in, dit weekend zijn wij daar om het huis te luchten en de warmte binnen te laten. In het oude huis is het steenkoud, dus alle houtkachels zullen branden om de winter weg te jagen. En ik hoop dat buiten de zon zal schijnen, ook al is de temperatuur nog niet zo hoog, het voorjaar komt er echt aan en wij ook!!

16 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Als ik je zo lees,is het al volop voorjaar daar.Leuk,dat je er weer heen gaat.

Groetjes Ans

martine zei

Wat spannend. Hoop dat de zon je helpt om het huis op te warmen.

Sis Voorn zei

Lente is zo lekker !!!
Hier en daar ;-)

Mon jardin en ik zei

Wauw is het bij jullie echt al zover. Alles is zo laat dit jaar en er bloeit nog bijna niets de narcissen zijn net pas uit.
Wees voorzichtig op de lange reis naar het zuiden en breng vooral veel zon en warmte. Heb daar een enorme behoefte aan.
Anje

Monica zei

Ja hoor ik weet zeker dat alles goed (moet) gaan! ga lekker weg en kijken hoe ver de bloesem staat. Toen wij gisteren vertrokken zag je de forsythia al een groen-gelige waas krijgen, je zult zien, als het zonnetje maar éven door komt dan zal alles volop in de bloesem schieten

mieke zei

Ja, dat klopt. Even zon en er is meteen volop kleur.
Gezellige tijd daar. grtjs Mieke

marcella zei

Fijne dagen Betty, jij gaat vandaar uit door naar Nantes?

betty prins zei

Ja Marcella, wij zien er elkaar in Nantes!

betty prins zei

Nee, maar dit is hopelijk wel wat het gaat worden!

Lupineke zei

Prachtig die bloesems, hier nog niks te zien...

Lida zei

Goede reis en naar ik hevig hoop een heerlijk voorjaar! Groetjes
Lida

Nicole Orriëns zei

Soms lijkt bloesel wel op dwarrelende sneeuw, maar tot dusver was het helaas steeds ook echt sneeuw…. Geen bloesem. De bomen zijn hier ook nog helemaal kaal.

Huisvlijt

Nicole Orriëns zei

Soms lijkt bloesel wel op dwarrelende sneeuw, maar tot dusver was het helaas steeds ook echt sneeuw…. Geen bloesem. De bomen zijn hier ook nog helemaal kaal.

Huisvlijt

josé zei

Ik ga ook weer even kijken, hoe het daar voor staat over een paar weken.De temperatuur gaat daar inderdaad langzaam omhoog. Wij hebben de warmte zo hard nodig.

Liefs José

La Maison zei

En hoe was het? Nee laat me raden. Je doet de deur open en het grote genieten begon meteen, toch?

Mijn tijd komt nog wel;))

Lieve groet
Hermine

betty prins zei

Haha, volgens mij moet ik eerst poetsen, daarna zit ik op het terras in de lente zon....