vrijdag 1 maart 2013

iets dat op lente lijkt...

De agenda is getrokken, rond Pasen gaan wij ons franse huis en tuin inspecteren. Ik ben benieuwd of het de winter overleefd heeft en de sneeuwklokjes nog bloeien als wij er zijn.
Vorige week heb ik allerlei zakjes zaad gekocht en vandaag kon ik mij nauwelijks beheersen, bij Bas allemaal heesters in de aanbieding....
Maar ja, het is nog wel erg vroeg, het kan in onze streek nog erg koud zijn en sneeuw in maart is echt niets bijzonder, dus de struikjes maar laten staan!
Soms kan het niet snel genoeg gaan: LENTE, kom, doe je best, verwarm de grond, het huis en ons een beetje, wij hebben er zo'n behoefte aan na die 'eeuwig durende' winter....

8 opmerkingen:

Evelyne zei

Mooi die bossen met sneeuwklokjes in je tuin. Ik hoop voor je dat er nog een paar in bloei staan om jullie te verwelkomen.
Fijn weekend, Evelyne

Sis Voorn zei

Ik snap zoooo goed dat je naar Frankrijk wilt !!!
Fijn weekend Sis

Ans van Ispelen zei

Fijn,dat je weer naar je huis in Frankrijk gaat.
Heerlijk van de lente genieten,rond Pasen.

Groetjes Ans

Monica zei

Ik kan je vast vertellen dat de sneeuw nu helemaal weg is (mag van mij weg blijven) Ik heb het niet kunnen laten om vandaag al heel veel zakjes bloemenzaadjes te kopen, nu nog wachten tot april :)

Lida zei

Dus jullie gaan al in eind maart en april, ik kijk al uit naar mei om mij dan te laten verwarmen in de Franse zon, hier bloeien de sneeuwklokjes ook nog steeds, maar de hyacinten laten ook al bloemetjes zien, dus ondanks het grauwe weer zit de lente er toch echt aan te komen!
Groetjes
Lida

Mon jardin en ik zei

Voel helemaal met je mee. Al die vrolijke zakjes met zaadjes, zomerbollen en "aanbiedingen" maken een mens met een (franse) tuin erg hebberig.Wij gaan de 23ste. ben zo benieuwd hoe het er uit ziet. Maar dat gevoel ken jij ook.
Fijne week
Anje

josé zei

Ik ben vorige week maandag terug gekomen van ons Spaans plekje maar koud dat het was. Verwarming flink aan. Anderhalve dag zon een ochtend buiten kunnen ontbijten verder koud en regen. Bah.. December was zo mooi.

Volgende keer hoop ik toch op zon, dit gun ik jullie ook.
Lekker bloemetjes zaaien bij jullie enig.

Lieve groetjes José

sylvia zei

we wachten en wachten en wachten........eens moet het toch goed komen en als het dan net zo lang warm is als nu koud......wow,dat zou lekker zijn!!