vrijdag 11 januari 2013

blauwe luchten

Hier schijnt de zon en het is lekker fris, een beetje vorst in de lucht.
Van dat gezonde weer!
Dit doet mij erg aan ons franse dorp denken en aan ons huis en natuurlijk de tuin.
Ik zie voor mij hoe de vorst (het is daar beslist kouder dan hier..) de struiken en planten van een wit laagje heeft voorzien.
Hoe de buizerds op zoek zijn naar een zorgeloos muisje, dat zich boven de grond laat waagt, achterna gezeten door een raaf (of is het ook een buizerd?).
De winter zal daar echt nog tot eind februari duren en dan ineens is het .....LENTE.....


5 opmerkingen:

Evelyne zei

O, was het maar winter met van die mooie plaatjes. Het is al dagen grijs en regen, regen, regen!!
Ik wil ervoor tekenen vorst en wat zon.

Lieve groet uit een grijs Bourgondiƫ,
Evelyne

Ans van Ispelen zei

Erg mooi,Betty.
Ik geloof niet dat die ene een buizerd is trouwens.
Dus is het er maar eentje,die dat wel is.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Lida zei

Hier vanmorgen ook alles wit van de rijp en ook hier staan de bolletjes al boven de grond, dus ook hier kun je genieten! groetjes
Lida

Mon jardin en ik zei

Voel helemaal met je mee maar gezien de berichten die we uit ons franse dorp krijgen is het daar al net als hier. Maar nu komt de kou eraan ,ook net als hier.
Fijn (koud en fris) weekend.
Anje

sylvia zei

nog steeds geen blauw gezien, maar ik hou hoop......;)
zoals jij het beschrijft klinkt het heerlijk!!