zaterdag 17 augustus 2013

clafoutis met kersen van de ...

Het is niet zo'n best fruit jaar, een paar pruimen die groen van de bomen vallen, slechte kersen en nauwelijks perziken. Alleen de appels en peren, dat ziet er heel veel belovend uit!
Ja en wat doe je dan als je toch een clafoutis wilt maken, juist, je gaat naar de Intermarch√© en koopt ze gewoon...  
Wat deze taart/cake (ik weet nooit hoe je het moet noemen..) zo lekker maakt, is de amandelpoeder die ik erbij gebruik.
Dus..zoek een goed recept van een clafoutis op (ik doe altijd maar wat, dus dat durf ik hier niet te opnoemen..) en vervang de helft van de bloem of zelfrijzend bakmeel door amandelpoeder, hier in Frankrijk bij iedere super te koop, en je krijgt een tongstrelend resultaat!!
Er zijn deze zomer heel wat taarten gebakken: citroen..en wortel-walnotentaart en de truc die ik nu geleerd heb is...gebruik gewoon een heel zakje bakpoeder ipv. een lepeltje..geheid dat je taart schitterend rijst!!

4 opmerkingen:

Mon jardin en ik zei

Wat een goed idee om amandelpoeder te gebruiken. Lekker is dat. Jammer dat het in Ned. Niet in de supermarkt te vinden is. Het is wel echt en slecht fruitjaar. Appels en een paar peren en veel kruisbessen maar de rest was gewoon slecht of heel weinig.
Geniet nog fijn van het franse land.
Anje

Lida zei

Gemalen amandelen, walnoten of hazelnoten i.p.v. meel geven allemaal die heerlijke smaak en een fantastische taart! Jammer dat jouw vruchten dit jaar er minder van afkomen, hier waren de bessen geweldig en de bramen beloven ook een fantastische oogst en de druiven zijn dik en groot, nog wel groen maar dat komt helemaal goed! Je taart ziet er zalig uit! Groetjes
Lida

wilma oud zei

Zo, dat klinkt super lekker. Geniet ervan. Groetjes Wilma

Willy zei

Jammer dat het een slecht fruitjaar bij jullie is, maar zo te zien heb je nog flink kunnen bakken met wat hulp van de supermarkt. De geur komt me bijna tegemoet. Dit ga ik eens proberen. Groetjes,