zondag 27 oktober 2013

gedachten....

Ook al zijn wij al weer een tijdje gewoon hier, op onverwachte momenten spoken ineens zorgelijke gedachten door mijn hoofd over ons franse huis en de tuin.
Heb ik die potten met planten wel allemaal binnen gehaald en hoe zou het met de pompoenen zijn, die te klein waren om mee te nemen?
Ik houd al, zolang wij het huis hebben en dat is bijna 19 jaar, een huis en tuin dagboek bij.
In het begin schreef ik echt alles op, de puinhoop was de groot en iedere verbetering moest genoteerd worden. Maar na een aantal jaren werden het vooral de nieuwe aanplanten in de tuin en wat wij aan bomen zoal wilden snoeien!
Dat opschrijven was ook wel nodig, want met het maaien sneuvelden er nogal wat, stom stom natuurlijk! Het duurde even voor ik doorhad dat je met hoge stoken moest aangeven wat waar stond, want het gras groeide meestal over de nieuwe struikjes....
De tuin heeft zijn uiteindelijke vorm wel gekregen, maar met de weide (12 x 45 meter) die eraan grenst, zijn wij nog druk bezig. Daar zijn de (primitieve) moestuintjes en velden met aardbeien en aardappels.
Ieder jaar proberen wij iets nieuws te laten groeien. Daar is zo'n dagboek ook goed voor: lijstjes met zaad dat gekocht moet worden en plannen maken om de wei verder in te delen.
En dromen over een tuinhuisje helemaal achterin......