zondag 4 maart 2012

een brak schuurtje

Soms moet ik wel een beetje lachen, als mensen het hebben over ons huisje in Frankrijk. Ik durf dan niet te zeggen dat het echt meer een huis is. Of eigenlijk een flinke boerderij....
Het geheel is een beetje 'houtjetouwtje' aan elkaar gebouwd. Als het nodig was, werd er een stuk aangebouwd, zonder zich te bekommeren over een goeie hechting met dat wat er al stond.
De muren zijn 60 cm breed en volgens mij vertrouwden de bouwers erop dat het daardoor echt wel bleef staan!
Maar alles staat een beetje scheef tegen de berg aangebouwd en er zijn een paar aardbevingen geweest. Dat maakte het er niet beter op en langzaam zagen wij de laatste aanbouw (uit 1906....) steeds verder los komen te staan van de rest van de stal en dit zorgde toch wel voor wat slapeloze nachten van mijn lief.

Ik had daar minder last van, het was tenslotte de stal, dus toen de aannemer kwam om deze klus toch te klaren was ik niet helemaal 'amused'. Zeker niet door het tijdstip, hartje zomer en het huis vol kinderen!
Maar de jongens gingen flink aan de slag, de aanbouw uit 1906 werd afgebroken, het brakke schuurtje dus, en er kwam een hele nieuwe muur (in het verlengde van de oude) met een franse (lees lelijke) deur en boven 2 ramen!!
En zoals elk nadeel zijn voordeel heeft...achter die ramen is nu nog niets (nou ja een flinke stal..), maar er zou een hele mooie logeerkamer kunnen komen, met zicht op de achtertuin.

6 opmerkingen:

Lupineke zei

Oh, ik kan me die slapeloze nachten van je lief wel voorstellen hoor! Maar, kijk eens hoeveel ruimte jullie er nu bij krijgen, heerlijk toch?! Enne, mocht je nog gasten zoeken voor die nieuwe, aanstaande logeerkamer? Roep maar, ik offer me wel op :)!

mieke zei

Ooooohhhh pppffff, ik zou er ook buikpijn van krijgen.
Daar moet je echt met man en macht tegen aan, om het op te knappen.
Succes.

Lida zei

Ja verbouwingen zijn ook niet mijn favoriet, grr al die rommel en stof! Maar als je straks een fijne extra kamer hebt, dan is het geleden leed snel vergeten! Sterkte ermee, groetjes
Lida

Mon jardin en ik zei

En zo blijf je aan de gang met een oud huis.En aan- en verbouwingen komen nooit echt gelegen maar het is altijd prettig als het weer gedaan is.In ons franse huis hoeft voorlopig gelukkig niets meer(afkloppen)en ons nederlandse appartement hebben we drie jaar geleden gekocht en helemaal laten opknappen. Voorlopig geen stof en narigheid. Heerlijk, hoewel dat waar jullie mee bezig zijn ook zijn charmes heeft.
Anje

josé zei

Het ziet er op de foto, het vernieuwde gedeelte wel al super uit. Dromen moeten er blijven, ondanks de slapeloze nachten van je man.

Eerst rommel voor het mooi word. Zeggen ze toch.

Liefs José

Mon jardin en ik zei

Even gekeken op Google earth. Langres -Arfeuilles is 280 km.Jullie hebben dus wat minder kilometers te rijden om er te komen.Als ik in de zomer naar Nederland ga neem ik altijd de trein.Vind onze reis best lang.Maar natuurlijk ben je welkom als je een ander stukje Frankrijk wilt ontdekken. Wij hebben jaren geleden ooit in de buurt van Langre gekampeerd.
Anje