donderdag 2 februari 2012

bevroren sneeuwklokjes

Als ik aan ons franse huis denk, dan voel ik de warme zon, zie ik de stokrozen in volle bloei en proef de druiven vol sap......maar nu is het er net zo koud als in het hoge noorden.
Of kouder, ik hou het in de gaten via mijn telefoon, Daar zit zo'n handig programmaatje op, waarop ik met Google Earth niet alleen mijn huis gewoon zie in het franse landschap, maar ook weet of de sneeuwklokjes al bevroren zijn.
In het dorp is niet veel beweging, iedereen zit bij zijn warme houtkachel en komt liever de deur niet uit. De bakker brengt het brood en de nieuwtjes, net als de postbode uit een stadjes iets verderop.
Het is rustig wachten tot het voorjaar zich weer aandient, het leven past zich aan de jaargetijden aan.
Wij wandelen dan graag, dik ingepakt; de zuivere lucht en het weidse uitzicht maken je hoofd helder en licht. De stilte doet de rest en na een weekje 'overleven', is daar toch weer dat huis met de centrale verwarming.....Dat is het fijne van 'soms hier, soms daar'....