zondag 1 april 2012

bijna zomer

Wauw, wat was dat een super heerlijk weekje in ons franse dorp!
Het leek wel zomer, alleen de fruitbomen waren nog niet zover. Die wisten dan ook niet hoe snel zij hun bloesem uit de knopen moesten krijgen... Iedere dag werd de perzik iets roziger, zo mooi en dan te bedenken dat dit in september heerlijke sappig fruit zal opleveren.
Mijn rabarber plant doet ook erg zijn best; de hele winter heeft hij onder een bloempot moeten doorbrengen, dus toen ik hem daar van bevrijd had, wist hij niet hoe snel hij uit de grond moest kruipen. Wat een dankbaarheid, ik heb gelijk besloten nog een struik te planten, zie je de rabarber taarten en toetjes al voor je...
De hele week hebben wij in de tuin gewerkt, op wat sop werk in huis na! En dat werken moet je ruim zien, daar hoorde ook 'lui liggen in de zon' bij om bij te komen van al dat gespit om deze aardappels binnenkort te poten. Vorig jaar hadden wij Daisy's , nu heten ze Anaïs, ik ben benieuwd naar het resultaat. Na 70 dagen schijn je ze al te kunnen eten, als al het kruipende gedierte er tenminste afblijft!
In huis was het nog koud en brandde de houtkachel om de muren op te warmen en het vocht te verdrijven. Hoewel dat laatste gelukkig meeviel, op wat narigheid na bij de grote schoorsteen.
Mijn gordijntje heeft zich goed gehouden, het was een warm weerzien, na een natte en erg koude winter!

12 opmerkingen:

Mon jardin en ik zei

Ik voel helemaal met je mee. Het ging hier net zo.Wat hadden we een heerlijke week.De zon schijnt nog steeds maar het is een stuk kouder. Heerlijk om in de tuin te werken.
Groet.
Anje

La Maison en Wonderboom zei

Een beetje jaloers ben ik wel om te lezen dat je geniet van alles in het Franse land. Ik moet nog even geduld hebben maar we hopen toch wel te gaan over een paar weken.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe bij ons alles de winter is doorgekomen.

Lieve groet
Hermine

Trudy zei

Nou hier was het weer een beetje koud dit weekend : ( Maar goed dat we hier anders kunnen lezen, dan houden we vrolijk de moed erin...

Lida zei

En dat gebruik jij voor gordijn!! Schaam je die prachtige letterlap! Zo zonde!! (Afgunst ja!) Maar fijn dat je hebt genoten, hier zijn ze nu bang voor de vorst, want de bloezem mag natuurlijk niet bevriezen!
Geweldig veel pleizer, groetjes
Lida

mieke zei

Een mooi gordijntje heb je. Als de zon er maar niet opstaat ! Want dan kun je het na een paar jaar weggooien, het dmc vergaat. Ik heb het ook bij een gordijn gehad, dmc helemaal stuk.
En de tuin heeeeeeeeeeerlijk.

betty prins zei

@Mieke, het gordijntje hangt nu omgekeerd (het is gevoerd), ik durf het ook niet in de volle zon te hangen!

Ans zei

Wat fijn,dat je zo genoten hebt,daar in Frankrijk.
En wat een heerlijke foto's.

Groetjes Ans

martine zei

Wat lijkt ma dat naar om het huis na een weekje weer achter te moeten laten. Het is hier weer zo koud en somber.

marcella zei

oh wat hangt je gordijntje daar schitterend. Heerlijk om straks van alles uit eigen tuin te kunnen eten.

Evelyne zei

Wat een heerlijke week zul jij gehad hebben. Prachtig weer en dan is het heerlijk om in de tuin bezig te zijn!
Lekker luieren op z'n tijd.
Prachtig je gordijntje, ik wist niet dat DMC vergaat in de zon.
Fijne week en lekker nog wat nagenieten,
Lieve groetjes, Evelyne

christine zei

oj rabarber taart heerlijk!!!!!! en ja ook ik vindt het zonde van je prachtige abc merklap als gordijn ookal hangt hij niet in de zon. maar misschien is het was Lida schreef afgunst . hihi heerlijk zo,n weekej in de franse zon geniet er maar van .


christine

Supergoof zei

Wat hangt je gordijn(tje) geweldig MOOI!
Wat is dit GAAF!
:o)